Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Grynisen - 1 mars 2008 21:36

Jag tippade på att Bengtzing och Perrelli skulle gå vidare idag, och självklart gick båda två till final. Jag tyckte Bengtzing var bäst av "the ladies", tror att låten kommer spelas rejält under sommaren.


Whille, som för första gången var vaken fram till sista röstningen, röstade på Perrelli. Fliz somnade, så hon såg bara fram till bidrag fem. Men då tyckte hon att Bengtzing var bäst...


Då får vi se vilka som går vidare till final från andra chansen. Bidragen är:


  • Johnson & Häggqvist - One love

  • Ola - Love in stereo

  • E-type & The Poddles - Line of fire

  • Suzzie Tapper - Visst finns mirakel

  • Caracola - Smiling in love

  • Sibel - That is where I´ll go

  • Therése Andersson - When you need me

  • Nordman - I lågornas sken


Mina favoriter är Suzzie Tapper, E-type & The Poddles kanske även Ola... Jag tycker dock inte att Suzzies låt är en låt för melodifestivalen, men hennes text och budskap var så otroligt vackert.... Jättefin låt!!!


Valet från tittarnas sida tror jag blir:


  • Johnson & Häggqvist - One love

  • E-type & The Poddles - Line of fire

Om en vecka vet vi :-)


Av Grynisen - 1 mars 2008 18:39

Äntligen en mysig kravlös lördagskväll tillsammans.


Vi har ätit tacos idag... det var jättegott. Sen under eftermiddagen har jag grejat med nya datorn, fört över allt som jag vill ha kvar från den externa hårddisken. Så nu börjar jag känna mig hemma igen. Det jag har kvar att installera nu är Office och mailen.


Snart ska vi sätta oss vid tv:n, äta lite godis och se Melodifestivalen. Mycket mer än så händer inte idag... skönt är väl det :-)

Av Grynisen - 1 mars 2008 08:27

Så är det då mars.... vägen mot våren närmar sig, då även min födlelsedag :-)


Idag när jag tittade ut så har det SNÖAT *suckar* Vad är detta?? Jag vill ju ha solig helg och vår. Men iofs är det +4 grader så töar för fullt redan. Men det blir ju blött ute, och det har vi ju redan tillräckligt.


Klockan 10 börjar jag jobba... idag är det ju 4 timmars pass som gäller. Men ev stannar jag ändå till klockan 15. Det beror på kundtrycket så klart...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards