Alla inlägg under december 2011

Av Grynisen - 15 december 2011 21:31

Mina naglar blev verkligen jättefina idag. Jag är så nöjd och jag känner att naglarna är perfekt Jul- och Nyårsfina :-)


Vad tycker ni??


  


Min nagelterapeut blev oxå nöjd, så hon tog kort på naglarna för att visa kommande kunder :-D



EGO · Naglar
Av Grynisen - 12 december 2011 20:49

I förrgår översvämning med allt vad det innebär.... Idag började det tokbrinna i byggnade mitt emot :-(


Ruskig brand som förstörde 15 båtar och en hel del annat. Byggnade blev totalförstörd!


 


Det var en fruktansvärd rökutveckling så vägen spärrades av. Det varnades även för giftiga gaser i röken så vi ombads att hålla oss inomhus. Detta innebar att vi inte hade en enda kund på över en timme.... Inte jättebra i juletid direkt, men säkerheten är ju viktigast så klart.


Vi fick påfyllt med varor och grejade med en del annat så sysslolösa var vi inte :-)


 

Titta precis till vänster om det högre huset, där syns eldmolnen... Det var väldigt svårt att ta kort då jag inte ville gå närmare och ifånen inte har den bästa kameran om man säger så....


Det står en del om dagens brand här

Av Grynisen - 11 december 2011 20:37

Äntligen har vi fått det julpyntat här hemma. Innan så har vi bara haft ljusstakarna i alla fönster. Jag som alltid annars brukar pynta till första advent just för att hinna ha det framme innan det ska packas ner igen!!


Barnen var jätteduktiga och pyntade övervåningen medans jag och Micke körde nedervåningen. Det var många tomtar som inte fick plats tyvärr... Jag har för lite ytor att pynta på helt enkelt.


Så här ser det ut nu iaf:


 

Lite av köksbänken fick prydas av fina tomtar


 

Lite till av köksbänken tillsammans med bananerna *haha* Tomten till vänster har jag målat själv...


 

I hallen på byrån, min kyrka, tomtestubben med småtomtar och finaste granen. Allt målat av mig :-)


 

Vackraste tomteparet står fint i hallen. Spännande att se om Edwin låter de vara ;-)

 

Nu sitter vi alla, utom sovande Edwin, i soffan och tittar på tv. Tredje ljuset är tänt och vi försöka få lite mer julkänslor i oss, det är ju bara 13 dagar kvar nu *ler*


 

Av Grynisen - 10 december 2011 19:00

Shit vilket väder. Jag har nog aldrig snackat så mycket väder som jag gör nu, o det finns ju en anledning.... STORM, GALEN BLÅST, MEGAREGN....


Nattten till idag trodde jag igen att våra fönster skulle blåsas in, stundtals var vinden väldigt stark och vinande :-(


Imorse när jag åkte till jobbet så var det väldigt mycket vatten på vägarna men det gick bra att köra en bit... sen började problemen. Infarterna till jobbet från alla möjliga håll var översvämmade. Som jag nämnde igår så ligger ju mitt jobb väldigt nära hamnen och infarten till Göta Älv...


Det tog mig ca 45 minuter att irra runt i Göteborg innan jag lyckades hitta en väg till jobbet... då möttes jag av detta....


 


Hela parkeringen var vattenfylld... shit alltså... När vi gick in i butiken var var en tredjedel av golvytan vattenfylld :-( Mängder med produkter fick slängas. Vattenskador för många många tusenlappar... trist.


Det roliga i det hela var att när vi står och pratar med vår chef utanför byggnaden så kommer en kund inkörandes genom vattnet och frågar om vi öppnar ändå *ASG* Desperat eller vad....


Visst öppnade vi, och jäklar vad kunder vi hade sen..... Vi sålde otroligt bra och kunderna var väldigt köpglada :-) Vattnet på parkeringen sjönk undan mer och mer under dagen så vid stängning kl 16 så var det en vanlig parkering igen!!!

Av Grynisen - 9 december 2011 19:40

Kolla här vilka superfina Jumpsuits, eller Hoppedressar som de heter hos Vossatassar. Gillar verkligen färgerna och är jag barnsligt förtjust i sånna här kläder till mina barn.


Självklart måste jag ju passa på att tävla hos Bambi om att vinna en fin Hoppedress till Edwin.


 

Du kan oxå tävla hos Bambi :-)

Av Grynisen - 9 december 2011 19:19

Att man inte blåser bort är ett under.... Vilket jäkla väder det har varit från o till nu. Idag är inget undantag om man säger så...


Igår kväll snöade det och åskade, idag har det ösregnat i sidled och blåst mellan 30-40 sekundmeter!!!!! Älvsborgsbron har de stängt av nu i eftermiddag, kollektivtrafiken är kraftigt försenad och köerna är enorma över allt...


  

Så här såg det ut några kilometer från mitt jobb idag...


  

Skeppsbron inne i Gbg City.... Galet hög vattennivå


Mitt i allt oväder har jag hunnit jobba, hämta barnen från dagis och skola, handlat, fixat en del hemma och även ätit. Härligt när allt funkar :-)


Nu sitter vi alla utom Edwin och kikar på tv. Vi väntar på att IDOL ska börja kl 20 :-) Ikväll hejar vi alla på Amanda Fondell. Men samtidigt känner jag att kommer hon tvåa så kommer hon ändå göra succé. Hon behöver inte vinna för att bli en vinnare...


 


Det är nog mer Robin som behöver vinsten för att överleva i artist-träsket. Men vi får se vad kvällen levererar helt enkelt!!!


Nu ska jag ta och värma en varsin mugg med glögg till mig och Micke.... Det behövs lite gotta och värme när man hör vinden piska utanför fönstret!!!

Av Grynisen - 8 december 2011 09:39

Jag och Edwin hade lite frukostmys förut.


Edwin är så duktig som börjat dricka ur glas. Än så länge dricker han mer trögflytande drycker i glas (för att mamman ska slippa torka direkt) så som smoothies. Helt plötsligt är Edwin så stor :-)


  

Liten blir större och större   


  

Duktig gosunge



Av Grynisen - 8 december 2011 07:57

Idag är det torsdag, då är det min lediga förmiddag eftersom jag jobbar kväll. Så jag fick lite morgonmys tillsammans med barnen, härligt!!!


Jag väckte barnen imorse, tände ljus vid frukosten och vi hade en mysig stund tillsammans.


    


Sen tittade vi på Julkalendern, Fliz tycker den är bra, Whille bryr sig inte så mycket...


 


Nu ska barnen strax gå iväg i kylan. Det är ca -4 grader ute, kallt tycker vi med tanke på det milda väder som har varit. Men kylan passar perfekt till månaden så jag njuter massor :-)


      


Jag och busen ska fortsätta vara hemma och mysa. Imorgon blir det nog dagis trots hosta, i övrigt är Edwin jättepigg så jag tror det kan vara kul för Edwin att komma till dagis igen. Dessutom blir det ju bara en dag, sen är det helg.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards