Alla inlägg under februari 2008

Av Grynisen - 3 februari 2008 19:22

Som vanligt de senaste söndagskvällarna så har vi ätit kvällsmat i storarummet vid tv:n. Idag tittade vi först på Fem myror... därefter kom ju Ronja Rövardotter!


Barnen tycker att detta är jättemysigt att göra.... och med tanke på att det funkar så bra att sitta där utan sölande så fortsätter vi nog att ha det så!


Om en stund ska barnen lägga sig. Imorgon är det vardag igen, dock den sista veckan där jag går upp klockan 5.01 och barnen klockan 5.45 *SUPERGLAD* Det känns så jäkla bra....

Av Grynisen - 3 februari 2008 10:58

Om dryga timmen kommer ett par kompisar till oss hem hit. Då blev ju äpplepaj ett ganska bra alternativ att bjuda på. Äpplepaj med vaniljsås är mumma *slurp*


Samtidigt nu håller vi på att städa lite så att det blir lite fräschare. Söndagar brukar ju tyvärr bli städdag pga att vi båda jobbar på veckorna. Men vi städarbara av det viktigaste, dammsugning, avtorkning av badrummet och lite småplockande.... det får räcka idag.





Av Grynisen - 3 februari 2008 08:16

Det har ju inte tränats sen jullovet pga förkylning och annat. Men idag är Whille helt fri från dumma baciller. Så klockan 9 är det fotbollsträning igen :-)


Whille har längtat såååå mycket, det förstår jag. Han älskar ju att röra på sig. Dessutom har han ju en hel del kompisar som oxå spelar!





Av Grynisen - 2 februari 2008 18:11

Jag och syrran beslutade att vi skulle träffas i stan bara vi två, fika och shoppa lite :-)


Shopping blev det.... och så jäkla snygga fynd *toknöjd*


Jag köpte fem par skor på Din Sko. Två par ballerina-skor, ett par låga skor med spetsig tå och klack, två par lägre stövlar... summan blev endast 500 kr *ler* Om jag hade köpt dessa till ord.pris hade det gått på 1.580 kr!!!!! Så jäkla nöjd e jag *ler*


Passade även på att fynda på H&M, en snygg trenchcoat för halva reapriset, 98 kr (ord.pris 498 kr) och en snygg stickade tröja i svart för 49 kr (ord.pris 298 kr)!!!!


Det var längesen jag fyndade så, och framför allt fyndade till mig själv. Annars brukar jag hålla mig till barnkläderna, men jag unnade endast mig själv idag!

Av Grynisen - 2 februari 2008 08:11

Whille vaknade vid halv åtta och tyckte att vi skulle gå upp, det tyckte inte jag *ler* Näää.... jag ville sova. Men vid fem i åtta så var det dax att ge sig, då vaknade även Fliz.


Nu ligger de i varsin soffa och tittar på barnprogram.


Om en timme blir det väl lite frukost tror jag... Micke ska iväg och träna sedan så då får vi äta innan så vi kan sitta tillsammans.

Av Grynisen - 1 februari 2008 21:39

Vi bänkade oss vid tv:n vid klockan 20 för att se på Lets Dance. Whille ojade sig redan runt klockan 19 över att han var så trött... stackarn. Men han ville absolut vara vaken.


Han kämpade på till ca 20.30 sen slocknade han. Fliz låg och lurade i soffan en liten stund till men sen sov även hon. Klart de är trötta, tidig vecka med massa bus och skoj på skola och dagis. Men nu är det ju bara en vecka kvar att väcka dom vid klockan 5.45 *ler stort* När jag börjar på mitt nya jobb så räcker det att de går upp runt klockan 7. Den timmen gör ganska mycket, jag tror tom de kan sova till halv åtta om det skulle behövas :-) Det känns väldigt skönt tycker jag!


Nu ska jag njutnings-surfa en stund, alltså kolla lite bloggar, spana lite andra sidor och bara njuta av lugnet :-) 


Av Grynisen - 1 februari 2008 18:19

Vi har njutit av en god middag i form av tacos i alla dess former. Åhhhh vad gott det var. Rackarns mätt är jag nu :-)


Efter middagen ville Fliz se på My Little Pony-filmen, så det gjorde hon. Hon låg i soffan och kopplade av lite... Whille ville spela PS2 så det gjorde han... Lugnt och skönt hemma, inga barn som bråkade. Inte fel *ler*


Micke passade på att behandla mig med akupunktur *ryser* Jag har ju fortfarande väldigt ont i min hals. Så mot mitt halsonda fick jag en nål vid tummen och en vid armbågen. Jag är så mesig när det gäller sånt här så jag var inte den trevligaste patienten direkt *fnissar* När nålarna väl satt så skulle jag vila en halvtimme, såååå skönt. Jag halvsov, det behövdes verkligen.


Nu har barnen precis njutit av bad och bubblor i bubbelbadkaret :-) Varmt och skönt vatten tillsammans med masserande bubblor, inte fel. Whille som är familjens njutare tyckte det var jätteskönt att få massage av bubblorna medans Fliz som är lite mer pajas tyckte att det var jätteroligt att få bubblorna på rumpan *HAHA*


Bolibompa började för en stund sen så nu sitter barnen och tittar på det, lugnet är fantastiskt. En skön fredagskväll...

Av Grynisen - 1 februari 2008 11:22

Ja nått roligt måste man ju göra när vädret nästan knäcker en *suck*


Jag ringde precis till simhallen som ligger drygt 8 km hemifrån oss. Där har de årskort för hela familjen för 350 kr/mån. Är det dyrt eller bra pris tro? Det är en simhall med vattenrutchkanor och bubbelpooler, även utomhuspool.


Jag känner att barnen måste hålla igång med sin simning. Simskolan börjar ju om två veckor igen och det är ju roligt om vi nu kan se till att öva upp barnen ordentligt så det kanske inte behövs mer än denna terminen och hösten innan de är såpass säkra på att simma. Har man då ett simkort för obegränsade besök så känns det som ett bra alternativ :-) Dessutom tar det ju bara 10 minuter att åka dit!


Jag får ta ett snack med Micke sen...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards