Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Grynisen - 11 juni 2007 20:43

Nu är det dax.... Dax att förändra livet till det bättre... Jag har tillåtit mig själv att förfalla en del. Ja absolut min svaghet, men nu får jag försöka att göra det till min potensial :-)


Idag har det inhandlats div nyttigheter:


  • Kycklingfilé
  • Nötköttfärs
  • Pumpakärnor
  • Solroskärnor
  • Naturell Yougurt
  • Fetaost
  • Grönsallad (olika varianter)
  • Rädisor
  • Gurka

Detta behövdes för att komplettera kyl/frys och kommande maträtter :-)


När jag kom hem så fixade jag till pannbiffar med sambal oelek *hot hot hot* och till det en god sallad på färsk bladspenat, körsbärstomater, paprika, rödlök, fetaost och gurka.... lite olivolja på toppen oxå :-)


Så imorgon är det dag ett på resten av mitt försök till nytt nyttigare o hälsosammare liv. Vi får väl se om jag lyckas. Mitt mål är inte att bli hysterisk och tokbanta osv... Nä bara se till att äta på ett nyttigare sätt och framför allt få som bonus att minska någon centimeter eller två runt midja rumpa och lår *fnissar*


Fortsättningen kommer ju självklart finnas här!!!



EGO
Av Grynisen - 11 juni 2007 18:56

Vi som inte har någon allergi i familjen, eller hade kanske jag ska säga.... Whille-bus har allergiska symptom och det verkar inte bättre än att det är gräspollen som spökar *suck*


Idag efter jobbet åkte vi till Apoteket och köpte nässpray, ögondroppar och tabletter... Nu hoppas vi verkligen att Whille kommer må bättre i ögon och näsa... Håll gärna en tumme eller två :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards