Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Grynisen - 19 oktober 2008 23:15

Tåget närmar sig Göteborg nu iaf... Pratade med Micke alldeles nyss. Så nu får han sitta och vänta på bussen sen till klockan 0.15 Sen ska jag åka ner till busshållplatsen och möta honom tänkte jag... det tar bara några minuter fram och tillbaka.


Han har ju packning med sig och är trött han med...


Vilken jäkla kväll... Jag är toktrött, vill verkligen sova, men samtidigt är det ju ingen idé eftersom jag måste gå upp snart igen. Ska lägga mig i soffan lite o sätta på tv:n igen.... Om en och en halv timme ska jag möta Micke om inget oväntat händer...

Av Grynisen - 19 oktober 2008 21:17

Tåget stog stilla till ca 19.30, två timmar efter utsatt tid :-(


Som det ser ut nu så är Micke hemma vid midnatt i Göteborg, sista bussen går klockan 0.15 så jag hoppas verkligen att han hinner med den. Stackarn, han ska ju upp klockan 5.15 imorgonbitti igen.... Den kombinationen är ju inte jättekul direkt.


Själv sitter jag och segar, funderar på om jag ska vara vaken eller om jag ska lägga mig. På tv är det bara skit, och då blir jag ju så rackarns rastlös. Sitter och kollar nätet men det är ju inte kul hela tiden heller....


Får se vad jag gör... Ska gå och pussa lite på barnen nu som sover så gott i sina egna sängar :-)

Av Grynisen - 19 oktober 2008 18:40

Blir så trött.... Micke som åker tåg kanske fyra gånger om året råkar konstigt nog ALLTID ut för förseningar i någon form.


Idag var det dax igen, ett tåg har spårat ur i Sthlm så X2000 till Göteborg kunde först inte åka. Sen efter drygt en halvtimme så kommer beskedet att tåget måste åka via Västerås så då tar resan drygt en timme längre.


Jag och barnen hade tänkt att åka och möta Micke, dels för att han skulle komma hem fortare, men även för att barnen skulle få träffa honom. Nu är han i Göteborg ca 22.15-22.30 vilket innebär att barnen måste sova då eftersom vi går upp tidigt.


Dessutom går ju bussarna hit till bonnelandet bara en gång i timmen på söndagskvällarna, och bussen går kvart över hel timme :-( Då blir det ju först bussen 23.15


Trist trist trist....


Det står om det inträffade här

Av Grynisen - 19 oktober 2008 17:30

Ni som inte såg Greys Anatomy i onsdags, passa på nu *ler*


UNDERBART AVSNITT

Av Grynisen - 19 oktober 2008 15:13

Men snurriga jag glömde köpa de två ingredienserna som verkligen behövs för det som skulle bakats :-( Rackarns oxå.... Jag har absolut ingen lust att åka iväg igen just för ingrediensernas skull... Nä bakning får bli en annan dag istället.


Så typiskt... men nu slipper jag ju iofs smaka på det goda som hade blivit av bakandet *ler* Får ju skylla på något positivt iaf *HAHA*



Av Grynisen - 19 oktober 2008 14:39

Oj oj oj.... Nu har vi letat genom halva Göteborg efter Gogos, men ingen stans hittade vi :-( Nu letade vi bara i tre leksaksaffären, Rusta och Ica Maxi så nu vet vi ju iofs att det inte finns där *ler* Men frågan är vart det kan finnas!? Jag trodde absolut att Toys"R"us skulle ha.... allt annat fanns det, men inte gogos.... Whille var ju duktig och upplyste mig om att gogos finns i Ullared *ler* men att köra drygt 30 mil ToR för lite gogos känns inte helt prisvärt :-)


Fliz fick köpt sig sina första Littelst Pet Shop.... oj oj så söta och en sååå lycklig Fliza :-) Hon passade även på att önska sig det dyraste huset och det största paketet med figurerna till hon fyller år. Jag hoppas att vi kan uppfylla hennes önskan.


Vi fick även handlat lite yogurt på Ica Maxi, där fanns lite mer urval på laktosyogurt till Flizens stora glädje :-)


Även Apoteket fick sig ett besök där det fantastiskt nog inte var mer än ett nummer i kö *gör vågen*

Av Grynisen - 19 oktober 2008 09:25

Redan söndag... gillar inte söndagar för då är det snart måndag igen :-(


Whille vaknade först idag, runt klockan 8.15 Det var ju även han som somnade först igår vid tv:n. Vi låg och mös en stund i sängen sen när Fliz oxå vaknat så gick vi upp.


Barnen ligger i varsin soffa, Whille ser på tv och Fliz tittar i skolkatalogen på alla kompisar *Ler* Det var även det stora nöjet igår när jag varit ute i brevlådan och hämtat den bortglömda posten *haha* (tack Lena)


Snart är det frukostdax. Sen har vi tänkt att åka iväg lite. Whille vill köpa gogos och så måste vi även till apoteket och hämta ut en salva till Whille. Övrigt idag är det inget planerat... Kanske vi ska följa traditionen och baka även idag *HAHA* Barnen tycker ju att det är så kul och jag tycker det är gott att smaka på sen ;-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards