Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Grynisen - 27 oktober 2008 20:30

Oj oj oj.... Nu känns det att den dyra perioden på året sätter igång.


Nu till helgen fyller syrran år. Jag har ju alltid behov att skämma bort de som jag tycker om, så självklart ska min syster bli det i år med *ler* Vad hon ska få kan jag så klart inte skriva här.... Hon tjuvläser ju här *HAHA*


Nästa helg är det ju Fars Dag. Egentligen inte så speciell att fira men jag vill att barnen ska få skämma bort sin pappa lite oxå *ler* Så då måste någon liten present fixas där med.


Den 18 november är det dax igen, då fyller min prinsessa 6 år *ler* Hon önskar ju sig Littlest Pet Shops i alla möjliga varianter. Sen ska hon få lite annat oxå, nya Barbie-filmen, ett fiskespel och säkert nått mer som jag inte vet just nu!


Ytterligare två veckor senare passar ju även Micke att fylla år!!! Den presenten är redan klar och jag kan absolut inte skriva vad det är här... (han tjuvläser oxå ibland) Men jag vet att han kommer bli tokglad!


22 dagar senare är det J U L A F T O N *ler* Återigen kommer min svaghet fram med att skämma bort. Jag älskar att handla presenter och julklappar. Jag blir så glad när jag ser andra blir glada :-)


Oj oj oj... ekot på kontot kommer synas även i år.... Tur att jag ska jobba över så rackarns mycket i november och december *ler*

Av Grynisen - 27 oktober 2008 16:55

Eller vunnit är ju synd att säga när man får betala, men vunnit budgivningen har jag och Whille gjort :-)


Med tanke på att vi tokletat gogos i Göteborg och inte hittat, så budade vi lite på Tradera. Där hittade vi, enligt Whille, ett jättekap. tolv stycken "Big Aliens". Whille blev eld och lågor när han såg de och jag sa att vi kan se om vi lyckas vinna budgivningen. 165 kr senare så sitter vi nu och väntar på att få betala så att Big Aliens ska skickas hem till oss....


Whille är verkligen JÄTTEGLAD!!! Nu ska vi fortsätta kolla om vi hittar några flera vanliga gogos till ett bra pris, allt är ju svindyrt på Tradera tyvärr...

Av Grynisen - 27 oktober 2008 15:01

Vi stack iväg runt lunch idag för att reklamera vår dekoder. Det gick bra, den lämnades in för lagning och vi fick en lånebox med oss hem så länge. Så nu kan tv:n i barnens allrum oxå användas för tv-tittande igen.


Sen åkte vi vägen om mitt jobb. Barnen har ju inte varit där så jag tänkte att de ska få träffa mina arbetskamrater :-) Vi handlade även lite papper till skrivaren. Fliz har ritat upp de sista papprena och Micke behövde självklart skriva ut på skrivaren igår *hihi*


När vi kom hem så blev det lite försenad lunch. Barnen önskade Spagetti Carbonara. Självklart sa jag!! Nu är vi mätta och nöjda, Whille spelar PS2 och Fliz kollar en film på DVD:n.


Inga mer planer för dagen vad jag vet.... skönt faktiskt!!!

Av Grynisen - 27 oktober 2008 10:13

Så då fick jag nöjet att vara hemma en extra dag :-) Vi hade ingen barnvakt idag så då offrade jag mig *HAHA*


Idag ska vi åka och reklamera vår dekoder som inte funkar. Hoppas att vi får en ny utan problem. Det ligger precis vid två årsgränsen tyvärr... 


Sen ska vi väl handla lite oxå om Whille tillåter, han vill ju helst vara hemma så han kan leka med sin kompis. Jag och Fliz får väl fortsätta våra pärlprojekt här hemma. Det pärlas för fullt just nu :-)


Btw... Det haglar och regnar IGEN... det är fortfarande bitvis blå himmel.

Av Grynisen - 27 oktober 2008 08:19

Shit vilket oväder det har varit inatt... eller snarare konstigt varierande väder. Det har blåst, regnat, tokhaglat och om igen. Jag vaknade till vid halv fyra inatt och då lät det som våra fönster på ena sidan huset skulle gå sönder... Haglet hade en fruktansvärd kraft lät det som.


Vädret nu på morgonen har oxå haft variation. Det har tokregnat, regnat mindre och nu helt plötsligt är stora delar av himlen blå och man ser att molnen börjar försvinna!? Frågan är om det kommer hålla sig så eller om ett nytt väder är på ingång?


Jag får ta och kolla in SMHI :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards