Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Grynisen - 25 oktober 2008 22:38

Den här listan är ju så klockren... tänk om man bara vågade släppa loss, bara för att se hur folk reagerar *asg*

Kolla här ;-)

Av Grynisen - 25 oktober 2008 19:46

Jag och Fliz har gjort fina halsband nu i eftermiddag. Fliz är ju en pysselmänniska och älskar att skapa, precis som jag :-)


Fliz började att göra pärlplatta idag. Hon gjorde ett jättefint hjärta, komponerat i fina färger. Men sen kom hon på att det var längesen hon gjorde halsband. Då var det bara att ta fram nästa låda med pärlor!!!


Resultatet blev tre jättefina halsband som verkligen imponerar mig. Hon är så duktig och har så många bra idéer om hur hon vill göra.


Hon är ju trots allt bara fem år... nästan sex år iofs :-)

Av Grynisen - 25 oktober 2008 17:03

.... håret blev jättemörkt.... ser helt svart ut *fnissar*


Oj oj oj.... men jag tycker ändå att det blev JÄTTESNYGGT!!!! Nu har jag lagt i lite slingor så får vi se om det blir snyggt eller ej, annars färgar jag över det med resterna av Dark Mocca som står kvar i flaskan.


Men jag brukar ju lyckas så varför inte idag... *självgod eller vad*


Märks det att jag har tid att blogga idag eller ;-) Tror att detta är femte inlägget för dagen, mot normala ett eller max två annars!!!

Av Grynisen - 25 oktober 2008 16:23

Idag när vi var på Backaplan (Göteborg) så var det Freebandy-uppvisning utanför Intersport.


Whille som övar mycket hemma och har en rackarns dyr freebandyklubba (en sådan som visas på bilder) blev jätteimponerad av killarna som visade olika catchar och zorrande.


Tillslut så frågade jag en kille som verkade ansvarig för killarna om det finns något ställe i Göteborg där man tränar freebandy. Det finns det :-) På söndagar i Frölunda mellan 11-13 så kan man komma dit och träna. Där finns det killar som är nybörjare och upp till jätteduktiga killar . Han tyckte absolut att Whille skulle komma dit!!!!


Imorgon är det ingen träning men nästa söndag den 2 november ska vi åka dit. Så får vi se om Whille vill prova träna. När vi pratade om det så ville inte Whille åka dit, men det var pga att han inte är lika bra som de duktiga killarna *ler* Men då förklarade jag för honom att han har ju möjlighet att bli ännu duktigare än vad han redan är om han börjar där :-)


Svaret om Whilles intresse kommer nästa söndag!!!!

Av Grynisen - 25 oktober 2008 16:02

När jag hade varit och klippt mig så åkte vi (jag och barnen) vidare mot stan. Första anhalt idag var Toys R us. Där handlade vi Halloween-kläder. Normalt sett brukar jag inte köpa sådant utan barnen får klä ut sig i det som finns hemma. Men jag kände oxå att någon gång ska de ju faktiskt få ha fina köpta Halloweenkläder :-)


Fliz valde en röd vampyrklänning med glittriga horn och Whille valde svart dräkt med skelett på. Det var inte så dyrt heller och barnen är jätteglada :-)


Vidare från Toys R Us så åkte vi till McDonalds och mumsade lunch, så det blev inga makaroner och köttbullar som Whille frågade om tidigt i morse *HAHA* Men han var nöjd ändå!!!


Det blev även nya gummistövlar handlade, både fodrade och ofodrade som barnen kan ha i skolan. Whille stövlar har spruckit så det var verkligen dax med nya.


Sen handlade vi även lite blommor till barnens fönster och till köket på Blomsterlandet. Till sist, innan vi åkte hem, så var vi och handlade lite mat. Där köpte vi även en stor pumpa som vi ska göra iordning nästa vecka till Halloween. Så får den stå ute och lysa vid ytterdörren :-)

Av Grynisen - 25 oktober 2008 15:31

Åhhhh jag är människa igen :-)


Nu är jag nyklippt men så gott som utan stylingprodukter i håret, så jag ser ut som "Berit 58 år" i håret *asg* Alltså inte som Grynisen 32 år ;-)


Strax ska håret få sig en omgång med färg. Det blir Wellas Dark Mocca *ler* Så jag anar att håret blir så gott som svart... men det var jag hela förra hösten och vintern så jag vet att jag passar kanon i det!!! Jag återkommer med bild idag eller imorgon med resultat ;-)

Av Grynisen - 25 oktober 2008 07:49

Fliz vaknade kvart över sex och ropade på mig, så jag mötte henne i trappen och vi gick och la oss igen. Normalt sett brukar vi alla somna om då.... Men inte :-( Nä då vaknar även Whille och Micke, varav det blir toabesök och rastlöshet i sovrummet. Whille frågade tom i sängen om vi inte kan ha makaroner och köttbullar till lunch idag *haha*....


Så det blev ingen sovmorgon, inte ens en minut...


Nu är vi alla uppe, Fliz leker med Barbie och Bratz, Whille spelar PSP och Micke förbereder sig för att åka till skolan. Själv ska jag göra frukost strax för Whille tjatar om smörgås...


Ute är det vacker rosablå himmel, en härlig soluppgång. Otroligt vackert... Det ser ut att bli en fin dag idag :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards