Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Bad-premiär!!!

Av Grynisen - 3 juni 2011 22:24

Efter tjat gnäll och pip från fröken Fliz så fick den snälla mamman åka till sjön direkt efter jobbet. Jag var väl lagom motiverad kan jag säga. Ville ju bara hem efter jobb och handlande :-(


Vädret strålade med +26 grader och visst förstår jag att hon ville bada, vem ville inte det egentligen!? Det var bara att JAG inte hade lusten att åka...


Men skit samma, bada blev det.... Vattnet kändes jätteskönt, förvånande faktiskt! Det var tom så att jag kunde tänkt  mig ett dopp om bikini (eller den svarta sopsäcken) fanns med *fnissar*


Edwin gjorde sin stora premiär att bada i en sjö. Eller rättare sagt bada utomhus över huvud taget :-D


  


Det märktes tydligt att detta var något helt nytt för Edwin. Dels att gå barfota i sanden, sen att gå ut i en stoooor vattenpöl och fortsätta känna sanden mellan tårna :-)


I början såg han inte helt nöjd ut, nästan lite panik, men på ett lugnt plan. Efter en stund så kom modet tillbaka och han promenerade i full fart. Ingen rädsla, massa energi *hihi*


 

Edwin hade t-shirt, blöja och sin solhatt. Behöver jag nämna att INGENTING var torrt efter en stund :-) Hatten kastade Edwin i sjön flera gånger, blöjan visade sin bästa sida och sög upp halva sjön kändes det som HAHAHA. Tröjan var väl torr längst upp vid halsen bara....


Så härligt att se upptäckter, nyfikenhet och lyckan hos Edwin :-D Underbara unge!!!!


  

 Finaste   


Efter drygt en timmes plaskande för Edwin och badande för Fliz så ville jag åka hemåt. Jag var såååå varm, solen stekte verkligen *phuuu*


   God fika efter badet :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards