Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Grynisen - 14 juni 2011 21:56

Hemma och färdigshoppade *ler* Vi var hemma runt kl 18 men då var det dax för mat, packa upp osv så det är först nu när alla barn har lagt sig som jag kan sitta och skriva lite på bloggen i lugn o ro :-)


Vi var i Ullared ca 4 timmar, det räckte alldeles utmärkt. Dock hoppade jag över SkoBoo då Edwin började tröttna på affärer. Inne på Gekås var det luftigt, ingen trängsel och överkörda hälsenor *gillar* När jag var vid barnkläderna för minsta barnen var det nästan folktomt, så jäkla gött :-D


Min yngsta lillasyster var oxå med och shoppade. Barnen var jätteglada över att det var någon mer än jag med *haha*


Det blev lite shopping av varje. Fliz tog en egen kundkorg *hmmm* Hon trodde nog att hon skulle handla och plocka det hon ville *skrattar* Önsketänkande!!!! Både hon och Whille var i sitt esse, köpa köpA, köPA KÖPA... Vet inte hur många gånger jag hörde "mamma" och "kan vi köpa det"


Whille köpte sig  tre shorts, mössa, kortlek, Pokemonspel till Nintendo DsiXL, klisterutsida till sin bärbara dator, digital väckarklocka med projektor, godis ... Det  var säkert nått mer men minnet är ju som det är *ASG*


 


Fliz, Miss Shopping, köpte Hello Kitty-badväska, hårsnoddar, kortlek, svart tjejväska i tyg, mössa, pennor med troll, stort troll, väckarklocka, tre toppar, godis och även där finns säkert mer saker som jag inte minns nu ;-)


 


Edwin fick en rund bilbana Fischer Price, en rattleksak som man kan att sätta på vagnen, såpbubblor, regnställ till dagis, mockasiner till dagis, paraplysulky för dockor, ett paket med bilar/flyg/jeep/grävskopa i plast/gummi.


     


Själv fick jag en strandklänning och en rosa bikini som jag köpte utan att testa, daaaah smart *HAHA* Jag köpte även luftmadrass och pump som Whille ska ha med sig i helgen när han är på läger. Lite gotta åkte oxå med *hihi*


Det roliga som hände var att när vi går och kikar på leksaksavdelningen. Nästan inget folk, lugnt och behagligt, så säger Fliz hej till någon. Jag brydde mig inte så mkt utan tänkte att det kanske är någon från hennes skola som oxå är där.... Men nejdå, vem kommer där om inte Mickes mormor, Mickes mamma, Mickes två mostrar och en kusin *tappa hakan*


Såååå roligt :-D Vi alla blev så paffa,  jag hade inte sagt något om att vi skulle dit och inte de till oss. Alla dessa bor ju i Halmstad så vi träffas ju inte så ofta som vi vill, så denna hoppsanträffen var riktigt kul :-D Ibland är världen otroligt liten *ler*


En kul dag tycker jag, även barnen. Edwin var exemplarisk och gnällde nästan ingenting. Världens duktigaste lillskit    Han satt så duktigt i kundvagnen, tittade på massa saker, fick hålla lite grejor ibland för att ha något att pilla med.



Av Grynisen - 14 juni 2011 08:26

Nu har jag precis kört barnen till skolan. Vädret är som förra året, molnigt, har regnat inatt men inte så kallt iaf :-)


 


Nu laddar vi för avslutning och sommarlov :-)

Av Grynisen - 14 juni 2011 08:00

Åhhh dagen är äntligen här, idag är det SKOLAVSLUTNING :-)


Vilken lycka, barnen är så förväntansfulla och längtar till skolan idag *haha* Konstigt va!!!


Skolavslutningen börjar klockan 9, men Whille och Fliz ska vara i skolan vid halv nio för samling innan de går mot gympasalen. Där ska det sjungas, rektorn ska hålla sitt tråkiga tal *gäsp* Sen är det tårta som ska ätas, för det bakas alltid och fikas på i klassrummet innan alla skiljs åt...


 


När allt är klart sticker jag och kidsen ner till Ullared för lite shopping *IIIiihh* Whille och Fliz har tjatat om att vilja åka till Ullared ett tag, men allt måste ju klaffa med jobb och skola. Så denna dagen blir perfekt (hoppas jag)


Vad vi ska shoppa får vi se. Edwin ska få lite leksaker, ett regnställ inför dagisstarten, ev några jeans och säkert nått mera. Whille och Fliz kommer säkert hitta lite kläder och lite annat. Leksaker använder de ju inget speciellt, men det finns ju alltid nått som man kan läggas i kundvagnen :-)


Till mig själv har jag ingen aning, gärna nått klädesplagg och kanske några snygga skor från Skoboo. Redovisning av shoppingen kommer ikväll :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards