Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Skolavslutning och Ullared

Av Grynisen - 14 juni 2011 08:00

Åhhh dagen är äntligen här, idag är det SKOLAVSLUTNING :-)


Vilken lycka, barnen är så förväntansfulla och längtar till skolan idag *haha* Konstigt va!!!


Skolavslutningen börjar klockan 9, men Whille och Fliz ska vara i skolan vid halv nio för samling innan de går mot gympasalen. Där ska det sjungas, rektorn ska hålla sitt tråkiga tal *gäsp* Sen är det tårta som ska ätas, för det bakas alltid och fikas på i klassrummet innan alla skiljs åt...


 


När allt är klart sticker jag och kidsen ner till Ullared för lite shopping *IIIiihh* Whille och Fliz har tjatat om att vilja åka till Ullared ett tag, men allt måste ju klaffa med jobb och skola. Så denna dagen blir perfekt (hoppas jag)


Vad vi ska shoppa får vi se. Edwin ska få lite leksaker, ett regnställ inför dagisstarten, ev några jeans och säkert nått mera. Whille och Fliz kommer säkert hitta lite kläder och lite annat. Leksaker använder de ju inget speciellt, men det finns ju alltid nått som man kan läggas i kundvagnen :-)


Till mig själv har jag ingen aning, gärna nått klädesplagg och kanske några snygga skor från Skoboo. Redovisning av shoppingen kommer ikväll :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards