Alla inlägg den 4 november 2012

Av Grynisen - 4 november 2012 19:32

Jag har upplevt en av de äckligaste saker jag vet idag, och ändå är det nog inte speciellt äckligt!!!!


Gick upp med Edwin imorse, gjorde välling och satte oss och skulle titta lite på Bolibompa i vanlig ordning. Edwin drack sin välling och kliade sig i huvudet. Fick en magkänsla som sa att jag måste kolla hans hår.... Mycket riktigt, där kröp det små läskiga avlånga löss *ryser massor*


FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!


Det har suttit lappar på dagis så jag vet ju att det är möjligt. Men vi har alltid klarat oss och då blir man väl lite naiv och tror att det händer inte oss *hmmm


Vi hade en luskam sen många år tillbaka som Micke köpte en gång när det gick löss i skolan. Jag satte Edwin i köket och la en tidning på bordet, sen började jag kamma *urk* Ca 10-15 stycken löss ramlade ner, sprattlandes på rygg på tidningen. Så fula, så äckliga och så bläää :-(


Jag gick och kammade mitt hår, mycket riktigt, tre små äckel ramlade ner i handfaten *brööööl*


 


Satte mig och läste lite på nätet, hittade Lössguiden som hade bra info tror jag. Inte för att jag kände mig lugnare men det är ju ändå bra att veta lite mera och att man inte är ett äckel på riktigt *hehe*


Det visade sig att även Whille och Fliz hade löss. Så lite efter klockan åtta åkte jag till Apoteket och handlade trist lusmedel. Köpte Hedrin Once, en kompis sa att hon hade använt detta med bra resultat. Köpte två små flaskor (60ml/st) och betalade glatt 298 kr :-(


 


Hem igen och sen var det D Ö D A som gällde *hehe* Först Edwin, sen Whille, sen Fliz (lååångt hår) och sist jag.... Håret blev väldigt oljigt av medlet, och när vi sen la i schampo så löddrade det ingenting. Håret håller sig lite flottigt fortfarande efter två schamponeringar men det får man ta.


Efter behandlingen så luskammade jag alla igen. De löss som fanns kvar ramlade ner döda, även ägg kom en del. Positivt med detta medlet är att det räcker med en enda behandling då medlet angriper och dödar även äggen *JIPPIE* Så någon andra-kur behövs alltså inte. Däremot kommer jag luskamma oss alla under två veckor framöver för att vara säker på att inga ägg överlevt.


Jag har i allt detta fått bäddat rent i alla sängar oxå *haha* Läste nu ikväll att man inte behöver göra det för lusen överlever inte i textilier. Har även tvättat mössor som Edwin och Fliz använder :-)


Kan verkligen rekommendera www.hedrin.se. Där fanns väldigt bra info och mycket svar på mina frågor iaf!!!



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards