Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Klockan 4 är det morgon

Av Grynisen - 25 november 2012 21:33

Ja det tyckte en feberdimmig Edwin imorse. Han har sovit så dåligt hela natten, både feber, snuva och ont i magen pga att han inte gjort nummer 2 på några dagar... Själv fick jag sovit ca 3 timmar, liiiite snålt känner jag :-)


Vid halv sju på morgonen fick Edwin äntligen bajseriet att fungera...*halleluja* Ett problem ur världen iaf...


Micke åkte till jobbet och sen har jag haft Edwin nära mig hela dagen. Han har inte släppt mig ur sikte utan hasat efter mig, gnällt "mammaaaa" och snyftat. Inte lätt att vara liten och sjuk :-(


De stora barnen mår bra, Fliz är helt återställd efter magsjukan. Humöret och matlusten var tillbaka, ett bra tecken *hihi*


Så till middag idag gjorde vi pizza med Santa Marias tortillabottnar som är mer anpassade till pizzastilen. Barnen tyckte det var jättegott, jag oxå så klart.


 


 


Efter maten åkte jag och Edwin för att köpa isglass och nyponsoppa. Jag var tvungen att ta med honom eftersom Micke jobbade. Samtidigt kan det vara skönt att få lite frisk luft även om man har 39 graders feber. Han var rätt nöjd men väldigt trött av vår lilla utflykt.


Sen blev det lite hostmedicin och nyponsoppa för att lite senare somna i min famn :-)


 

Feber-rosig


Imorgon är jag hemma för VAB, sen får jag och Micke dela på tisdagen. Förhoppningsvis så är febern snart över så Edwin kan gå till dagis igen ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards