Alla inlägg under november 2008

Av Grynisen - 6 november 2008 16:55

Jag har blivit utmanad av Jezza att berätta 7 alldagliga och oväntade saker om mig själv, här kommer det ;)

1. Jag förlovade mig en gång när jag var 17 år, allt för att trotsa min mamma!!! Hon sa inte ens grattis *hehe*


2. Jag har varit otroligt nära döden en gång. Detta hände när jag var 21 år. Jag fick tre proppar och en hjärnblödning... Detta i kombination av p-piller och en mutation i en gen (mutationen hittades först när jag väntade Whille, 3 år senare) Att jag överhuvudtaget överlevde och inte har några mén är en medicinsk sensation enligt läkare på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg.


3. Ville bli florist när jag var yngre, jag kan fortfarande känna besvikelse över att jag inte vågade flytta och gå Floristlinjen på gymnasiet...


4. Älskar att kolla på såpor *HAHA* Följer just nu "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker", "Sjukhuset (emellanåt) och en hel del annat... Beror självklart lite på vilka tider serierna går på tv osv...


5. Älskar att få fotmassage...


6.Idag pratade jag med Harald Treutiger på jobbet *HAHA* På mitt jobb är det många Göteborgs-kändisar som handlar, Glenn Hysén, Galenskaparna mm mm


7. Jag och Micke träffades genom internet.... *ler* Men det blev inte kärlek direkt... Micke fick jobba lite, bjuda ut på middag och annat innan jag fölll hejdlöst av hans charm ;)


Av Grynisen - 6 november 2008 16:50

Jag behövde väl en urladdning igår tror jag.... Idag känner jag mig bättre. Dock är det inga förändringar någonstans men "JAG" mår bättre iaf :-) Alltid något!!!


Jag har precis hämtat barnen från farmor, släppt av Fliz hos en kompis och nu kommit hem. Ska göra lite lunch till imorgon, funderar på kassler i ugn med tomat, senap, ost och lite annat.... Det kan väl funka!?


Tvätta lite blir det väl oxå, högarna växer ju av nån konstig anledning *ler* Men två maskiner ska jag väl hinna med idag tror jag!!!

Av Grynisen - 5 november 2008 21:40

Mina förföljande utslag ni vet... ni som läst bloggen ett tag förstår säkert...


Efter tre dagar av bråk, diskutioner och olika åsikter, vad är det som visar sig på min högerarm... Just precis... U T S L A G. Där finns ju även svaret,  


utslag = S T R E S S.


Jag har en superstark kortisonsalva hemma, ska smörja strax. Imorgon ska jag försöka åka till Apoteket och hämta ut salvan som jag fick utskriven av Fliz hudläkare.... HOPPAS DEN HJÄLPER!!!


Vilken tur att att mitt liv är så turbulent så jag får svaren om mina utslag iaf *ironisk*


I will survive..... I allways will....

Av Grynisen - 5 november 2008 19:03

JAG KOKAR.... fan vad trött jag är på detta....


Orkar inte mera snart....

Av Grynisen - 5 november 2008 17:49

Var verkligen tvungen att duscha direkt när jag kom hem... Min fötter luktade gammal snuskgubbe *ler* Att ha stålhätteskor är ju som gaskammare för fötterna, luktar så förbannat illa.


Jag kände tom när jag åkte hem i bilen att fötterna ångade *urk* Men nu luktar de DOVE och det är sååå mycket bättre.


Strax ska jag ta en promenad och möta Whille, han är hos en kompis och han vågar inte gå hem själv när det är mörkt. Det förstår jag...


Sen ska vi äta kvällsmat och lite pepparkakor har jag lovat.... *mys*

Av Grynisen - 4 november 2008 18:16

Det värmde att läsa att det finns andra som har eller har haft det som jag... Jag känner mig ju tyvärr väldigt ensam i detta. Det finns ingen som förstår mig riktigt. En del har tom sagt att du visste vad du gav dig in på när ni träffades. Det kan jag ju inte påstå att jag gjorde, däremot visste jag att det fanns barn inblandade när jag och Micke träffades. Men med dagens facit så hade jag aldrig gjort valet... Micke slits och mår otroligt dåligt i dessa bråk som blir varannan vecka pga olika anledningar. Han går oxå sönder men kämpar tappert för att sonen ska komma hit, vilket jag självklart förstår, det är ju hans son...


Själv försöker jag numera att inte säga något här hemma till sonen som kan vändas emot mig. Men ändå på något sätt framställs jag som den elaka i familjen utåt sätt, speciellt till sonens mamma. Mamman till sonen behandlar sin nu 13 åriga son som en femåring. Hon daddar och smutskastar både mig och sonens pappa så mycket hon orkar... Sen framställer hon Micke som en dålig pappa. Sjukt är det... Det är ju Micke som kämpar och fixar för att sonen ska ha det bra. Vi fixar snygga kläder, skor och annat men ändå är det inte tillräckligt...


Jag kan hålla på och babbla hur länge som helst... det tar aldrig slut... Nio års erfarenhet är VÄLDIGT MYCKET erfarenhet!!!


Sonen har uttryckt klart och tydligt att han inte tycker om mig. Jag kan ju bara acceptera det, men kräver självklart ändå att bli behandlad med respekt. Det händer tyvärr allt för sällan....


Mamman till sonen har beskyllt mig för psykisk misshandel (nått bättre kan hon inte skylla på då jag aldrig gjort något mot sonen) vilket har sårat mig djupt. Jag har även en period fått halva släkten emot mig (Mickes sida) tills de en dag förstod att det som sägs från sonen kan inte vara sant...


Det känns hemskt att jag ska behöva längta bort ytterligare 4 år av mitt liv tills han blir myndig... men det är det som gör att jag ser en ljusning.


Jag fortsätter att kämpa, vill ju trots allt leva med Micke och jag vill att mina barn ska få ha både mamma och pappa hos sig.


Men ibland är det tungt....



Av Grynisen - 3 november 2008 22:43

Imorgon ska båda mina barn på teater så därför är det matsäcksdax igen.


Pannkakorna är nu stekta, en hög med vanlig mjölk och en hög med laktosmjölk så klart :-) Till pannkakorna (3 st var) som har lite fyllning av socker så blir det festis, frukt och en bulle. Jag tror att det räcker alldeles utmärkt för deras små magar!


Nu gäller det bara att jag  I N T E glömmer packa ner maten i deras ryggsäckar imorgon, annars är jag ju ganska så misslyckad *ler lite*


Nu ska jag krypa ner i sängen, läsa lite och sen sova gott (hoppas jag)



Av Grynisen - 3 november 2008 20:40

Jag känner att jag måste ha något kul att se fram emot, och jag M Å S T E få sola och bada nästa sommar!!!


Jag har än så länge kollat in Cypern, Kroatien och Turkiet. Det som lockar mest är helt klart Cypern. Där har jag varit förut och tyckte då att det var det finaste havsvatten man kan komma till i Europa.


Jag ska även spana in lite andra ställen oxå. Thailand blir det nog inte som det ser ut nu. Det beror iofs lite på hur mycket jag orkar engagera mig. Bokar vi Thailand så kommer vi boka allt själva och åka reguljärt, så mycket billigare, men oxå lite mera jobb...


Vi får väl se vad det blir


****drömmer mig bort igen****

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards