Alla inlägg under november 2008

Av Grynisen - 28 november 2008 21:41

1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat?

Ja jag trivs med mitt namn. Men jag kommer så väl ihåg när jag var runt 5-6 år så ville jag absolut heta Carola. Tyckte att det var det finaste namnet, kanske något påverkad av "Carola-hysterin" som var då *HAHA*


2. Saknar du något i ditt liv?
Nä, jag har lärt mig leva utan vissa saker istället.


3. Sommar eller vinter?
Absolut sommar!!!! Självklart gillar jag riktig vinter, men jag som person mår mycket bättre i ett varmare klimat :-)


4. Vad var det första du la märke till hos din partner , som du föll för?
HAHA Att han var så jäkla snygg :-)


5. Vilken är den bästa julklapp du fått?
Vet faktiskt inte!!!


6. Påverkas du av media, och alla sk ideal?
Så klart man gör, men jag lever inte efter det.


7. Vart i världen skulle du helst vilja leva?
Jag vill leva där jag är idag.... Eller i närheten iaf. Men jag skulle gärna variera halvåren med Thailand nov-april eller nått sånt *ler*

8. Finns det något du ångrar att du gjort?
Ja…


9. Hur många barn vill du ha?
Jag har två fantastiska barn som jag älskar över allt annat. Jag har sagt tidigare i mitt liv att jag vill ha tre barn. Det vill jag nog fortfarande, men i nuläget finns det inte i planeringen....


10. Har du återkommande drömmar?
Nä inte på länge. Minns så väl en dröm som liten.... den återkom väldigt ofta och jag var så ledsen och rädd att den drömmen skulle bli verklighet.


11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då?
Thaimat


12. Märkes kläder eller inte?
Både och :-)


13. Vart ska du/ni fira jul?
Det är inte bestämt till 100% än. Jag vill fira hemma, men Micke vill gärna vara hos sina föräldrar. Så vi får väl se... Jag är ganska anpassningsbar.


14. Har du ett nyårslöfte?
Nääää


15. Vad har du för planer för dagen?
Av denna dagen är det inte så mycket kvar. Imorgon där emot blir det pyntning av huset, städning och lördagsgodis-handling :-)


Av Grynisen - 28 november 2008 20:04

Det känns nu när jag kommit hem. Kroppen är ganska trött!!! Dagen på jobbet har varit otroligt intensiv med mycket folk, nya produkter och fixa inför helgen.


Jag är ledig hela helgen vilket känns jättehärligt :-) Jag och barnen ska pynta och fixa här hemma. Dessutom tror jag vi ska ta och gå på bio på söndag!!! Men vi får se, har inte sagt något till barnen än.


När jag kom hem från jobbet så körde jag igång med att byta gardiner i köket. Jag strök och hängde upp gardiner,  Micke satte fram adventljusstakar. Nu är alla fönster klara *JIPPIEE*


Perfekt!!!



Av Grynisen - 28 november 2008 07:07

Jag börjar lite senare idag vilket gör att jag och barnen äter god och mysig frukost hemma idag. Härligt!!!


Nästa vecka börjar ju mitt hektiska liv på jobbet då jag kommer jobba tokmycket, därför är det så viktigt att jag kan ta till vara på dessa bra stunder :-)


Whille är vaken, han tittar på tv. Fliz sover fortfarande men jag ska snart väcka henne. Hon älskar att sova på morgonen, precis tvärtom mot Whille som gärna går upp tidigt.


Nu ska jag börja med frukosten!!!

Av Grynisen - 27 november 2008 19:04

Jag var inne på Jezzas sida och snodde en utmaning/lista som jag tänkte dela med mig av....  


FAVORIT GODIS? Jag Ä L S K A R choklad, gärna Marabous mjölkchoklad, Geisha och Wienernougat.


FAVORIT MYS EN FREDAG? Familjekväll som vi har varje fredag. Mycket levande ljus, IDOL klockan 20.00 och godisskålen på bordet :-)


FAVORIT MIDDAG? Jag säger som alltid, Thaimat, gärna med kyckling, grönsaker och röd curry


FAVORIT JULEN ? Tillsammans med min familj. Ingen stress, god mat och lyckliga barn. Jag älskar att göra andra glada, köpa det som de önskar sig osv. Självklart gillar jag att få julklappar oxå *haha*


FAVORIT SAK? Datorn är nog min favvo, hur skulle jag annars kunna läsa blogga och skriva i min egen :-)


Om någon annan är lockad så får ni gärna sno den vidare.... :-)

Av Grynisen - 27 november 2008 18:19

Micke stack in snabbt på Systemet förut när vi var iväg. Så nu har vi god starkvinsglögg hemma och jag vara lääääääängtar tills vi ska smaka *ler*


Funderar på att tjuvstarta sen när barnen har lagt sig!!!


Dessutom har jag köpt nya fina glasmuggar från BodaNova som jag ska ha till just glöggmuggar.



MYS!!!!

Av Grynisen - 26 november 2008 19:04

Nyputsade fönster och vips så blev det så här mysigt ser det ut i storarummets stora fönster nu :-)


Även sovrummet är klart, nyputsad och uppsatt krans. Likadan som i storarummet. Jättefint blev det!!!


Micke har satt upp vår nya väggdekoration som sitter ute på huset. Det är en jultomte som hoppar fallskärm. Hittade ingen bild på exakt den dekorationen, men här är en liknande :-)


De nya dörrkransarna ska jag gå ut och hänga upp nu.¨¨


Ännu en bit på väg :-)

Av Grynisen - 25 november 2008 21:14

Tre fönster till som är klara, tvättstugan och två fönster i storarummet :-)


Den nya fönsterdekorationen i tvättstugan blev så fin. Normalt så är det ju alltid mörkt där inne förutom när jag hänger tvätt eller fixar något annat. Men nu lyser det såååå fint, alldeles lagom ljus!


I storarummet blev det samma ljusstakar som förra året. Det är två svarta, smidesliknande, från Markslöjd. I de tre stora fönstrena (golv till tak) kommer jag hänga upp lysande kransar som jag köpte för två år sen IKEA.


Jag känner mig nöjd trots att jag brukar fixa hela pyntningen på en dag, men jag orkar helt enkelt inte nu. Det finns inte tillräckligt med tid eller ork efter jobbet, så att dela upp det blir alldeles utmärkt :-)

Av Grynisen - 25 november 2008 18:12

Jag har putsat Whille och Fliz fönster på insidan. Även hängt upp deras stjärndraperi, såååå mysigt :-)


Micke har tagit in alla saker idag så hallen och tvättstugan har en hel del kartonger.


Jag får väl gå här och pyssla tills Desperate Housewives idag. Julgardinerna och ljusstakarna i köket blir inte idag, har ingen lust att stryka och greja. Nä lite putsning här och där och sen upp med sakerna eftersom :-)


Ska nog dyka in i tvättstugan nu och kolla om jag kan få upp en ny lysande fönsterdekoration där. Måste bara hitta en förlängningssladd!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards